luni, 24 noiembrie 2008

Alunelu sau a lu' Nelu?



In drum spre scoala, la 7 dimineata, eu evident ca nu puteam sa am ganduri normale despre scoala sau mancare, sau mai stiu eu ce ganduri au oamenii dimineata in autobuz. Nu, evident. In schimb mi-am adus aminte de cantecelul ala stupid din copilaria mea,care venea cam asa: "Alunelu/a lu' nelu, hai la joc/sa ne fie, sa ne fie cu noroc". Si stand asa cu spatele lipida de usa de la jumatea autobuzului, fredonand in gand, ma gandeam cum e de fapt "Alunelu sau a lu' Nelu?"
Daca e Alunelu, ce e defapt? Un nume? O porecla? Un nene care are multe alunite? Sau un nene care vinde alune? Sau e doar un nume dintr-o regiune mai infundata din Romania?
Dar daca este "a lu' Nelu" ce sau cine este? Sora lui Nelu? Fratele? Mama? Copii? Magazinul? Prietenul? Cainele? Porcul? Cine sau ce e a lu' Nelu domnule?
Si sa presupunem ca e "Alunelu". De ce si-ar lasa copii niste parinti in toate facultatile lor mintale, sa se joace cu un nene care vinde alune? De ce ar face cineva asa ceva? Sau de ce sa isi lase copii sa se joace cu unu, oarecare, care e a lu' Nelu. Sau poate e un loc de joaca pentru copii, care se numeste "A lu' Nelu". Ceea ce ma rog, mie personal mi se pare cam deplasat.
Dar dupa ce mi-am stors creierii asa cateva ore, am realizat ca mai exista un cantecel, "In padurea cu ALUNE, aveau casa doi pitici..", ceea ce ma face sa ajung la o oarecare logica, sau poate mi se pare... Dar eu cred ca exista o legatura intre cele doua cantecele. Sa presupunem ca Alunelu vinde alune, ceea ce e foarte probabil, le culege din padurea cu alune, si le livreaza la casa piticilor, (de aici concluzia ca piticii sunt inapti in a culege alune). Ducand alune la pitici, ulterior, am presupus eu, ca s-au imprietenit si piticii il chemau pe Alunelu la joaca. Si in caz ca ar fi "a lu' Nelu", poate chiar Nelu canta lapitici, si ii cheamau la joaca. Poate piticii sunt copii, nepotii, stanepotii lui Nelu. Poate si Nelu e pitic. Dar in a doua varianta ar fi cam asa "Piticii lu' Nelu,Piticii lu' Nelu, hai la joc..", ceea ce il face pe Nelu cam analfabet si usor agramat. Dar hai sa fim seriosi, ce sa ii cerem unui nene care vinde alune si se joaca in timpul liber cu niste pitici (si oricum asa cantam si "ninge, ninge, babele se linge" - dar asta tinde deja de altceva, daca ma apuca, poate intr-un viitor post).
Mai exista varianta, care pe fond cred ca e cea mai plauzibila. In care "Alunelu" e un dans cu alune, si pe copii atunci cand ii apauca in curtea gradinitei cantatul, de fapt striga dupa alune sa danseze cu ele.
Poate trebuia sa scriu despre criza economica sau foametea din Africa, sau un subiect de om serios, dar nu, eu am o problema cu un catecel hidos din copilaria mea linistita. Dar va spun sincer dragii mei cinci cititori (sper eu sa fie cinci), ma obsedeaza! Toata ziua m-am gandit, fredonand cantecelul frustrant, cine e Alunelu sau ala a lu' Nelu, sau ce este. Am intrebat si cateva persoane care s-au uitat la mine cu mila si prbabil in a sasea secunda se gandeau la probleme reale. O sa scap probabil pana saptamana viitoare de ideea asta, dupa ce o sa incerc sa ma informez temeinic despre ce este vorba in cantecel.
Acum trebuie sa recunoasteti ca la asa ceva nu se gandeste nimeni niciodata. Dar daca exista cineva cu probelma asta, rog (cu seriozitate) sa ma anunte si pe mine, poate gasim adevarul, ca vorba aia "unde-s doi, puerea creste" (ca sigur nu o sa existe mai mult de o persoana cu care sa pot discuta asa ceva).
Si totusi in mintea mea sunt perfect consitienta ca pe absolut nimeni nu intereseaza ce bat eu campii aici si sunt cam sigura ca nimeni nu a avut rabdare sa citeasca pana la sfarsit.



s-au remarcat multiplele paranteze?

4 comentarii:

Anonim spunea...

ha!
eu am citit pana la capat [-(
si sa stii k acum m'ai facut sa'mi pun intrebari legate de subiectul asta :|:)))
eu intr'o zi eram obsedata cu un prieten despre vorba "ploua,ploua,babele se oua" si intrebam lumea pe strada daca stiau dc se zice asa si ei se uitau la noi de parca eram niste persoane scapate de la spitalul de nebuni :)):">

Anonim spunea...

well, hon'
mi-ai pus un zambet pe buze :P
cat despre acel cuvant, m-ai inteles :|
oricum, interesanta ideea, raman la parerea ca "melc, melc, codobelc" e un cantec asemanator "99 red balloons".
si cititnd printre randuri, vom descoperi probabil razboiul.
probabil ca si a lu' nelu' [poate nelu' de la ion, adica poate iliescu] ascunde aceeasi poveste. sau una asemanatoare.
coerenta?
ce-i aia?!

călin spunea...

Gânduri similare aici, așa am ajuns la articol.

Dar mi-am dat seama că probabil îl știu pe puștiul despre care e vorba în cântec. Îl cheamă oficial Alunelu și e crescut de un nene Nelu, care totuși din păcate nu vinde alune.

Serios vorbind, pariu toți banii de ciocolată pentru mâine că nu e vorba de alune.

stefan spunea...

Buna seara!

Draga Denisse,

Un gand care ma framanta astazi, dupa ce am mancat budinca Paula, a fost indreptat spre sensul melodiei pentru prichindei, Alunelu. Dupa o cautare pe google am ajuns pe aceasta pagina. Uau!
Acum imi dau seama ca acest text a fost scris in 2008. Am venit aici din viitor. Sa stiti ca vine o pandemie in 2020, dar din 2021 deja se poate iesi in club. Fiti pozitivi!